Hintalaskurimme löytää muuttofirmojen vapaat resurssit ja tarjoaa sinulle edullisinta hintaa
Palvelun tilaajan käyttöehdot
(Päivitetty 28.09.2022)
Näitä verkkopalvelun Käyttöehtoja sovelletaan Satasenmuutto.fi (jäljempänä “Palveluntarjoaja”) ylläpitämiin verkkopalveluihin. Verkkopalveluilla tarkoitetaan näissä Käyttöehdoissa kaikkia satasenmuutto.fi ylläpitämiä ja tuottamia verkkopalveluita. Loppukäyttäjän (jäljempänä ”Asiakas”) on luettava ja hyväksyttävä nämä Käyttöehdot kokonaisuudessaan ennen verkkopalvelun (jäljempänä “Palvelu”) käyttöä. Asiakkaalla tarkoitetaan yksityishenkilöä, joka tekee tilauspyynnön valitsemastaan palvelusta Palveluntarjoajan tarjoaman Palvelun kautta. Tilauspyynnön vahvistaa ulkoistettu muuttofirma (jäljempänä “Yritys”). Tilauspyynnön voi tehdä Palvelun kautta vain 18-vuotiaat ja sitä vanhemmat henkilöt. Käyttöehdot muodostavat sopimuksen, jota Asiakas ja Palveluntarjoaja sitoutuvat noudattamaan. Yritys sitoutuu noudattamaan näitä Käyttöehtoja, jotka ovat erikseen mukautettu Yrityksen osapuolille.
Palveluntarjoaja:
Satasenmuutto.fi Tammasaarenlaituri 3, 00180 Helsinki asiakaspalvelu@satasenmuutto.fi www.satasenmuutto.fi
1 Yleistä palvelun käytöstä
Palvelua käyttävät sekä yksityishenkilöt että yritykset.
Palvelu on Asiakkaiden käytössä ilman erillistä rekisteröitymistä. Asiakkaalta vaaditaan tilauspyynnön tekemisen yhteydessä osoite- ja henkilötiedot, jotka välitetään myöhemmin tilauksen hyväksyneelle Yritykselle.
Asiakas voi tehdä tilauspyynnön tarvitsemilleen muuttopalveluille Palvelun kautta. Tarjolla olevat tilausvaihtoehdot on tarkemmin kuvattu ja hinnoiteltu suuntaa antavasti Käyttäjille Palveluntarjoajan sivuilla.
Palveluntarjoaja välittää tilauspyynnön muuttofirmoille, joista ensimmäinen tilauspyynnön hyväksyjä saa keikan itselleen suoritettavaksi.
Palvelun tarkoituksena on helpottaa yksityishenkilöiden muuttoon liittyvien palveluiden tilaamista läpinäkyvällä hinnoittelulla ja nopeuttaa työn sopimista tarkan laskurin avulla.
2 Osapuolten oikeudet ja velvollisuudet
2.1 Asiakkaan oikeudet ja velvollisuudet
Asiakas vastaa itse Palvelun käyttämiseksi vaadittavien yhteyksien ja laitteiden hankinnasta, ylläpidosta ja vahingoista.
Asiakas ei saa toimia tavalla, jonka seurauksena Palvelu lakkaa toimimasta, ylikuormittuu, vahingoittuu tai aiheuttaa tahallisesti ilmeistä haittaa Palveluntarjoajalle.
Asiakas sitoutuu täyttämään tiedot Palveluun oikein tai parhaan päättelykykynsä mukaisesti. Mikäli laskuriin syötetyissä tiedoissa on virheitä tai puutteita, voi sillä olla vaikutusta tilatun palvelun lopulliseen hintaan.
Asiakkaan on huolehdittava muuton riittävistä ennakkojärjestelyistä, eli tavaroiden huolellisesta pakkaamisesta niin, etteivät esineet ja tavarat ole vaarassa rikkoutua.
Asiakkaalla on velvollisuus ilmoittaa Yritykselle, mikäli muutettavassa kohteessa on jotain erityistä, joka Yrityksen tulisi huomioida palvelua suoritettaessa. Tämä voi olla esimerkiksi poikkeuksellisen suuri kaluste, kuten piano tai suuri vitriini.
Asiakkaalla on velvollisuus valvoa muuttoa, sillä vastuu tavaroista on ensisijaisesti Asiakkaalla. Asiakkaan läsnäoloa vaaditaan, jotta mahdollisesta tavaroiden vartioinnista ja valvonnasta voidaan sopia yhdessä Yrityksen kanssa.
Asiakkaalla on oikeus muuttaa muuttopäivää tai aikaa, mutta muutoksista on sovittava yhdessä Yrityksen kanssa viipymättä. Jos muutokset eivät ole mahdollisia, on Asiakkaalla oikeus peruuttaa tilattu palvelu peruuttamisehtojen mukaisesti (3.2 Tilauksen peruuttaminen tai muuttaminen). Asiakas voi tehdä tämän jälkeen tilauspyynnön uudestaan Palvelusta muuttuneilla tiedoilla.
2.2 Yrityksen oikeudet ja velvollisuudet
Yritys vastaa itse Palvelun käyttämiseksi vaadittavien yhteyksien ja laitteiden hankinnasta, ylläpidosta ja vahingoista.
Yritys ei saa toimia tavalla, jonka seurauksena Palvelu lakkaa toimimasta, ylikuormittuu, vahingoittuu tai aiheuttaa tahallisesti ilmeistä haittaa Palveluntarjoajalle.
Yrityksen on käytettävä Palvelussa vain hänen omia henkilökohtaisia ja yrityksensä tietoja. Jos yritys ei ole rekisteröityneen yhteyshenkilön nimissä, hän takaa, että hänellä on lupa toimia yrityksen edustajana ja on saanut luvan toiminnan harjoittamiseen yrityksen omistajalta. Toisen yrityksen tietojen käyttö tai esiintyminen toisena henkilönä on kielletty.
Yritys sitoutuu suorittamaan työn Palvelun tietojen mukaisesti sen hyväksymisen jälkeen. Yrityksellä on oikeus peruuttaa palvelu (3.2 Tilauksen peruuttaminen tai muuttaminen) ehtojen mukaisesti.
Jos Asiakas ei ole pakannut muutettavia kalusteita tai esineitä huolellisesti, on Yrityksellä oikeus kieltäytyä näiden tavaroiden kantamisesta. Jos kalusteita ei ole suojattu asianmukaisesti, ovat ne suuremmassa vaarassa rikkoutua. Monet Yritykset tarjoavat tähänkin pakkausapua, mutta huomioithan sen pidentävän työaikaa. Mikäli Asiakas haluaa, että suojaamattomat kalusteet kannetaan ja/tai niitä ei ole Yrityksen puolesta mahdollista suojata tai Asiakas ei niin halua, on Asiakas vastuussa tavaroiden mahdollisista vahingoista ja niiden korvaamisesta.
Pidemmissä muutoissa Yrityksellä on oikeus järjestää työntekijöilleen lyhyitä juomataukoja ja/tai lounastauko yhtäjaksoisesta työajasta riippuen. Tästä ei veloiteta Asiakasta.
Tilauksen vastaanottaneella ja hyväksyneellä Yrityksellä on oikeus mahdollisiin aikataulumuutoksiin. Näitä syitä voivat olla muun muassa ulkoiset, heistä riippumattomat syyt, kuten tietyöt ja edellisen keikan aikataulullinen venyminen. Yritys on velvollinen ilmoittamaan mahdollisista aikataulumuutoksista viipymättä Asiakkaalle.
2.3 Palveluntarjoajan oikeudet ja velvollisuudet
Palveluntarjoaja ei vastaa Palvelun käyttöön liittyvistä tietoturvariskeistä tai Palvelun sisällön oikeellisuudesta tai sopivuudesta tiettyyn tarkoitukseen. Palvelu tarjotaan sellaisena kuin se on.
Palvelun sopimuksen osapuolia ovat aina Yritys ja Asiakas. Palveluntarjoaja ei vastaa mistään välittömistä tai välillisistä vahingoista, joita Palvelun käytön yhteydessä voi aiheutua Palvelun Asiakkaille, Yrityksille tai kolmansille osapuolille.
Palvelussa saattaa olla linkkejä kolmansien osapuolten ylläpitämiin Internet-sivustoihin. Nämä linkit siirtävät Asiakkaan pois Palvelusta. Palveluntarjoaja ei vastaa ulkopuolisten linkkien toimivuudesta tai turvallisuudesta.
3 Tilausta koskevat ehdot
Sopimus Yrityksen ja Asiakkaan välillä syntyy, kun Asiakas on tehnyt tilauksen haluamastaan palvelusta ja ulkoistettu Yritys on vastaanottanut ja hyväksynyt sen. Ellei osapuolten välillä toisin sovita, yksittäinen tilaus on voimassa kunnes siihen liittyvät velvoitteet on täytetty. Sopimuksen syntyessä osapuolet sitoutuvat siihen, että Yritys suorittaa tilatun työn ja Asiakas maksaa tehdyn työn.
3.1 Hinnat ja maksaminen
Palveluiden hinnat ovat suuntaa antavia, ja ne ovat nähtävillä Palvelun laskurissa Asiakkaan tekemien valintojen pohjalta.
Yhteenvedossa näkyvä tuntihinta on kiinteä, eikä se muutu. Työtuntien määrä on kuitenkin vain arvio ja se voi muuttua kumpaankin suuntaan.
Lopullinen hinta määräytyy toteutuneiden työtuntien mukaisesti. Toteutuneet tunnit pyöristetään aina seuraavaan 15 minuuttiin. Veloitus alkaa, kun Yrityksen muuttajat saapuvat lähtöpisteeseen ja päättyy, kun viimeiset tavarat on viety määränpäähän.
Tuntihinnan lisäksi pitkissä (yli 45km) muutoissa veloitetaan km-korvaus. Mikäli muutto on yli 45km, kilometrikorvausten määrä on selkeästi eroteltu yhteenvedossa.
Mikäli Asiakas valitsee lisäpalveluita, näiden hinnat löytyvät eriteltynä yhteenvedosta.
Yleisenä maksutapana toimii korttimaksu heti työsuoritteen jälkeen. Mikäli Asiakas haluaa maksaa käteisellä tai laskulla, on siitä sovittava erikseen Yrityksen kanssa.
3.2 Tilauksen peruuttaminen tai muuttaminen
Palveluntarjoajalla on oikeus perua Asiakkaan tekemä tilauspyyntö kahden arkipäivän kuluessa sen tekemisestä, jos yksikään Yritys ei ole hyväksynyt tilauspyyntöä siihen mennessä. Viikonloppuja tai pyhäpäiviä ei lasketa vuorokausiksi. Jos tilauspyyntö tehdään hyvissä ajoin, esimerkiksi kuukautta ennen tilauksen ajankohtaa, perutaan tilauspyyntö aina viimeistään viikkoa (7vrk) ennen muuttoa, ellei Asiakkaan kanssa ole muusta erikseen sovittu. Peruutuksesta tulee aina ilmoitus Asiakkaan sähköpostiosoitteeseen.
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilattu palvelu veloituksetta ilman erillistä syytä ennen sovittua ajankohtaa ilmoittamalla tästä Yritykselle. Yrityksen tiedot löytyvät satasenmuutto.fi sähköpostitse lähetetystä vahvistusviestistä. Jos peruuttaminen tapahtuu kolme vuorokautta ennen sovittua ajankohtaa tai tämän jälkeen, on Yrityksellä oikeus laskuttaa 100,00e hyvitystä peruutetusta muutosta. Tämän katsotaan olevan kohtuullinen korvaus siitä, että Yritys on jo ehtinyt aloittaa valmistelevat toimet tilauksen suorittamiseksi.
Tilausta ei ole mahdollista perua palvelun toteutuksen aikana.
Asiakkaalla on oikeus keskeyttää palvelu, jos työaika venyy yli laskurin tekemän työtuntiarvion. Tällöin ylimääräisestä työstä ei aiheudu lisäkustannuksia Asiakkaalle, mutta suoritettava työ voi jäädä kesken.
Jos tilauksessa on virhe tai haluat tehdä muutoksia siihen, suosittelemme olemaan yhteydessä ensisijaisesti tilauksen vastaanottaneeseen Yritykseen tietojen korjaamiseksi.
Yrityksellä on oikeus peruuttaa tilattu palvelu, jos se johtuu ylivoimaisesta esteestä (Force majeure) ja ilmoittaa siitä välittömästi Asiakkaalle. Ylivoimainen este oikeuttaa Yrityksen ja Asiakkaan luopumaan toimeksiannosta niin, että Asiakas sitoutuu maksamaan jo tehdystä työstä. Yritys ei ole velvollinen korvaamaan Asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä aiheutuneita lisäkuluja.
Asiakas tiedostaa ja suostuu siihen, että jos tilauksen hyväksynyt Yritys peruuttaa tilauksen, on Palveluntarjoajalla oikeus etsiä siihen korvaava Yritys työn suorittamiseksi. Palveluntarjoaja ei kuitenkaan vastaa siitä, että korvaava Yritys löydetään.
3.3 Reklamaatiot
Asiakas on vastuussa työsuoritteen jälkeen tarkistamaan Yrityksen suorittaman palvelun laadun, ja mikäli siinä havaitaan virheitä tai se ei ole vastannut sovittua, on Asiakkaan reklamoitava häntä palvellutta Yritystä 48h sisällä työn suorittamisesta. Yritys on lähtökohtaisesti vastuussa reklamaatioiden käsittelystä ja palvelun suorittamiseen liittyvistä korvauksista.
Palveluntarjoaja ei vastaa Yrityksen tekemistä virheistä eikä palvelun laadusta. Jos Yritys on toiminut väärin, eikä asiaa ole saatu Yrityksen kanssa yhteisymmärryksessä sovittua, voit tehdä ilmoituksen Yrityksen toiminnasta sähköpostiimme osoitteeseen: asiakaspalvelu@satasenmuutto.fi. Valvomme Yritysten toimintaa ja laatua jatkuvasti. Puutumme Yritysten toimintaan ulkopuolisena Palveluntarjoajana selvittämällä asian ja tarvittaessa lopetamme yhteistyön heidän kanssaan.
Riitojen ratkaisua on käsitelty laajemmin kohdassa 3.5 Riitojen ratkaisu.
3.4 Vahingonkorvaus
Jos muuttokeikalla Asiakkaan kalustoa rikkoutuu Yrityksen virheestä johtuen, on Yritys velvollinen korvaamaan Asiakkaalle aiheutuneet vahingot. Jos Asiakas on ollut mukana kantamassa tai pakkaamassa kalustoa ja vahinko tapahtuu tämän yhteydessä, ei korvausvelvollisuutta ole.
Kaikilla Palvelun kautta toimivilla Yrityksillä on tyypillisesti vähintään kaksi voimassa olevaa vakuutusta:
Vastuuvakuutus Vastuuvakuutus korvaa kolmannelle osapuolelle aiheutuneet vahingot, esimerkiksi taloyhtiön yhteisiin tiloihin aiheutuneet vahingot.
Tiekuljetusvakuutus Vakuutus turvaa kuljetuksen aikana tapahtuneet vahingot vakuutuksen ehtojen mukaisesti.
Yrityksen kanssa voidaan sopia erikseen myös laajemmista vakuutuksista, mutta jos Asiakkaalla on kattava kotivakuutus, korvaa tämä yleensä myös muuton aikana tapahtuneet vahingot. Vahingon sattuessa kannattaa ottaa yhteys omaan vakuutusyhtiöön.
Jos kalusteen sisällä vahingoittuu esineitä, mutta Yrityksen toimesta kannettu kaluste on ehjä, ei Yritys ole velvollinen vahingonkorvauksiin Asiakkaalle. Rikkoutuminen on tällöin johtunut riittämättömästä esineiden suojauksesta.
3.5 Riitojen ratkaisu
Kaikki kiistat ja erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan osapuolten keskinäisissä neuvotteluissa. Jos osapuolet eivät kykene keskinäisissä neuvotteluissa löytämään ratkaisua, kiistat ratkaistaan lopulta Yrityksen kotipaikkakunnan käräjäoikeudessa.
Asiakkaalla on oikeus nostaa kanne oman paikkakuntansa käräjäoikeudessa.
4 Palvelun käyttöoikeus ja käyttö
Palvelua käyttävän Asiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias luonnollinen tai oikeushenkilö.
Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä antaa omat ja oikeat osoite- ja henkilötiedot.
Asiakkaalla ei ole oikeutta käyttää Palvelua kopiointiin, jäljentämiseen, tietojen keräämiseen tai muuhun luvattomaan tai laittomaan toimintaan. Palvelun aineiston julkisesti esittäminen on myös kielletty, ilman Palveluntarjoajan erillistä lupaa. Palvelun immateriaali- ja omistusoikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle.
Palveluntarjoaja myöntää Palvelun käytön vain sellaisiin tarkoituksiin, jotka kuuluvat Palvelun tavanomaiseen käyttöön.
Palveluntarjoajalla on oikeus muokata, kopioida, säilyttää ja käyttää Asiakkaan tietoja tarvittaessa:
1. Palvelun kehittämiseen 2. Viranomaisten vaatimaan tarkoitukseen 3. Mihin tahansa muuhun Palveluntarjoajan tarpeelliseksi katsomaan tarkoitukseen (avattu tarkemmin kohdassa 7 Tietosuoja).
5 Palvelun käytön kustannukset
Asiakasta ei veloiteta Palvelun käytöstä tai tilauksen jättämisestä. Palvelu ei sisällä kk-maksuja tai piilokuluja Asiakkaalle.
Asiakas sitoutuu maksamaan Yritykselle Palvelun kautta tehdyn tilauksen työsuorituksen jälkeen ja tähän liittyvät mahdolliset hinnassa tapahtuneet muutokset.
Palveluntarjoaja ei ole vastuussa tilausta koskevista muutoksista, virheistä, hinnasta tai maksuista. Työn lopullisesta hinnasta on sovittava itsenäisesti aina Asiakkaan ja Yrityksen välillä. Asiakkaan tulee saada tarkempi hinta-arvio juuri ennen palvelun suorittamista, kun työmäärä on paremmin selvillä.
6 Palvelun sisältö ja ylläpito
Palvelu on käytettävissä lähtökohtaisesti 24 tuntia vuorokaudessa viikon jokaisena päivänä.
Palveluntarjoajalla on kuitenkin oikeus sulkea tai poistaa Palvelu käytöstä tilapäisesti Palvelun kehittämiseksi, korjaamiseksi tai mahdollisen ylikuormituksen välttämiseksi ilman erillistä vahingonkorvausvastuuta Asiakkaille tai Yrityksille.
Mahdolliset Palvelun ylläpitotyöt, jotka vaikuttavat oleellisesti Palvelun käytettävyyteen tai jopa estävät sen kokonaan määritellyksi ajaksi, pyritään ilmoittamaan Asiakkaalle kohtuullisessa ajassa etukäteen sähköpostitse.
Palveluntarjoaja ei vastaa vahingosta, jota voi aiheutua ylläpitotöistä tai siitä, että tästä välitetty ilmoitus ei ole tavoittanut Asiakasta.
7 Tietosuoja
Satasenmuutto.fi huolehtii Asiakkaiden asiakas- ja markkinointirekisterin ylläpidosta ja Asiakkaiden tietosuojasta Tietosuojalain (2018/1050) mukaisesti.
Palveluntarjoaja säilyttää Asiakkaan tiedot luottamuksellisesti turvaamalla ne tietoturvatoimenpiteillä (palomuurit, salasanat ja teknisesti suojatut tilat) ja työntekijöiden salassapitosopimuksilla. Asiakkaan henkilötietoja käsittelee vain ennalta määrätyt Palveluntarjoajan omat työntekijät.
Asiakas hyväksyy, että hänen antamiaan tietoja voidaan hyödyntää Palvelun kehittämiseen ja markkinointiin siltä osin, mikä on Palvelun kehittämisen kannalta välttämätöntä.
Asiakas myöntää Palveluntarjoajalle syötettävien tietojen siirtämisen ja luovuttamisen tilauksen hyväksyneelle Yritykselle siinä määrin, kuin se on tarpeen työn suorittamiseksi. Tietojen luovutus perustuu tehtyyn tilaukseen, ja katsomme tietojen luovuttamisen kuuluvan osaksi ostoprosessia.
Asiakas vastaa itse vapaaehtoisten tietojen täyttämisestä ja luovuttamisesta eteenpäin Yritykselle. Kerromme Asiakkaalle aina, kun täytettävä tieto on pakollinen tilauksen kannalta.
Palveluntarjoaja ei välitä Asiakkaan tietoja muille Yrityksille eikä tilauksen ulkopuolisille kolmansille osapuolille ilman viranomaisten erillistä määräystä.
Keräämme Asiakkaistamme tyypillisesti seuraavia tietoja:
1. Palveluun syötetyt henkilötiedot, kuten etu- ja sukunimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. 2. Asiakkuuteen liittyvät tiedot, kuten Palvelun kautta tehty tilaus ja sen sisältö, ostoprosessin vaiheet ja tapahtumat. 3. Uutiskirjeiden avaaminen ja sen johdosta tehdyt toimenpiteet. 4. Palvelun arvostelut, mikäli ne on annettu omilla henkilötiedoilla.
Asiakkaan tietoja säilytetään vähintään ostoprosessin ajan, kunnes Palveluntarjoaja on saanut Yritykseltä suorituksen komissiomaksusta. Tämän jälkeen poistamme tietosi heti tai kohtuullisen ajan jälkeen, kuitenkin viimeistään 48 kuukauden kuluessa viimeisestä tilauksesta.
8 Vastuunrajoitus
Palveluntarjoaja pyrkii lähtökohtaisesti siihen, että Palvelu olisi jatkuvasti ja esteettä saatavilla ja Asiakkaiden käytössä. Palveluntarjoaja ei kuitenkaan vastaa siitä, jos Palvelussa tai sen sisällössä ilmenee teknisiä vikoja, hitautta, puutteita tai muita toiminnallisia häiriöitä. Palveluntarjoaja on vastuussa vain sisältönsä lainmukaisuudesta.
Palveluntarjoaja ei ole miltään osin vastuussa Yritysten työsuoritteista tai niihin liittyvistä vastuista tai velvoitteista. Vastuut ja velvoitteet tarkoittavat tässä yhteydessä Yrityksen työsuoritteen aikana tai sen jälkeen ilmeneviä virheitä, viivästyksiä tai puutteita. Palveluntarjoaja tarjoaa ainoastaan verkon välityksellä alustan, jolla Yritykset ja Asiakkaat kohtaavat ja voivat sopia palveluista. Mahdolliset erimielisyydet on sovittava Asiakkaan ja Yrityksen välillä itsenäisesti.
Palveluntarjoaja ei ole vastuussa mistään suorista, epäsuorista, välittömistä tai välillisistä tai vahingonkorvausvelvollisuuteen perustuvista vahingoista, joita Palvelun kautta voi aiheutua Yrityksille tai Asiakkaille.
9 Muutokset ja muokkaukset
Satasenmuutto.fi:llä on Palveluntarjoajana oikeus muuttaa ja kehittää Palvelua ilman erillistä ilmoitusta Asiakkaille ja Yrityksille. Palveluntarjoaja pyrkii parhaansa mukaan ilmoittamaan mahdollisista käytettävyyteen vaikuttavista muutoksista tai puutteista Asiakkaille ja Yrityksille sähköpostitse.
Palveluntarjoaja pidättää oikeuden muuttaa Käyttöehtoja. Tietoja saatetaan aika ajoin päivittää tai muuttaa Palvelun kehityksen mukana. Käyttöehtoihin tulevista olennaisista muutoksista ilmoitetaan Palvelun käyttäjille sähköpostitse.